Hollosi Information eXchange /HIX/
HIX AUTO 3630
Copyright (C) HIX
2010-02-14
Új cikk beküldése (a cikk tartalma az író felelőssége)
Megrendelés Lemondás
1 biztonsagos sebesseg (mind)  22 sor     (cikkei)
2 re: Az a sok hulye szabaly... (mind)  10 sor     (cikkei)
3 re: Valasz: re: Az a sok hulye szabaly...*** HIX AUTO * (mind)  34 sor     (cikkei)
4 re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind)  9 sor     (cikkei)
5 re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind)  22 sor     (cikkei)
6 RE: *** HIX AUTO *** #3629 (mind)  10 sor     (cikkei)

+ - biztonsagos sebesseg (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>>biztonsagos sebesseg tullepeset ertettem.

>Elég általános, de mindennému "biztonságost" beleértesz? A járdáról
>lelépo nyugdíjas biztonságától, a szembol balra nagyívben forduló
>biztonságáig?

Igen, legalabbis reszben. A kresz szerint ugy kell vezetni, hogy a
_varhato_ veszelyeket el lehessen kerulni. (A passziv vezetesi stilus
erre meg egy lapattal ratesz - mikor valamennyire a masik kozlekedo
hibajat is lehetseges kezelni es egy balesetet elkerulni.) Mindig van
egy sebesseghatar, ami mellett ennek a szabalynak illetve elvnek a
betartasa egyaltalan lehetseges. Ez a hatar nem eles, van egy
tartomany, amiben a betarthatosag valtozik a resztvevok kepessegei
szerint de e tartomany folott a szabaly betartasa nem lehetseges. Ez
a legfolso kritikus hatar alacsonyabb is lehet, mint az adott
utszakaszon ervenyes maximalis megengedett sebesseg. A jardarol
lelepo nyugdijas akkor fer ebbe bele, ha szabalyosan lep le a
jardarol, ugy, hogy meggyozodott rola, hogy varhato veszelyek nem
fenyegetik. Ha varatlanul teszi, akkor a kovetkezmenyek legalabb
reszben az o felelossege is lesznek.

Jozsi
+ - re: Az a sok hulye szabaly... (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

M. Istvan irta:
>A lassulás még alacsonyabb sebességek esetén is cca 100g
>(s=1m, v=15m/s, lehet számolni ;-). A lassulás pedig az ütküzési sebesség
>négyzetével arányos. Tehát 100-110 körül frontális ütközéskor a kocsi 
cca
>450g-vel lassul. Ha együtt lassulsz vele, meghalsz ! 

Mellekelned a szamitasaidat? 15m/s-rol 100g lassulassal 23 cm tavolsag 
alatt 
all meg, 30m/s-rol 450g lassulassal pedig 10cm alatt.
+ - re: Valasz: re: Az a sok hulye szabaly...*** HIX AUTO * (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

>Pedig jo lenne. Kismillio tenyezotol fugg a "babu" lassulasa, meg aztan 
a 
>100-110 koruli frontalis utkozes azert nagyon ritka esemeny, amit fallal 
>tudnak szimulalni, az vagy azt jelenti, hogy jon szembe ugyanugy vagy 
>fekezese nelkul 100-110-zel valaki, vagy ugyanugy 100-110-re tud lassulni. 
>Azert annyi eletoszton csak van az emberben, hogy a legvegen nyom egy 
>satut, ha ezzel egyutt is meg 100-110 marad, akkor ott azert eleg durva 
>sebessegrol van szo. Masreszt a nem frontalis utkozesnel sokkal kisebb 
a 
>lassulas erteke, harmadreszt eppen azert kuzdenek hosszu evek ota az 
>autogyartok, hogy a tervezett gyurodozonaval ezt a csucsot kilapitsak, 
>azaz ha az autonak van egy 450g-s csucsa, akkor a pilotara ennek csak 
egy 
>toredeke hat.

>Tehat nem mindegy, hogy a kiserletben mit utkoztettek mivel es mikor :)

>udv., Akos

Ha nem követted volna az előzményeket, csak azt próbáltam indokolni, hogy 
az
öv hatásossága a sebesség növekedésével számottevően csökken. Másrészt 
pedig
rosszallom, ha bármely jó cél érdekében hamis, vagy torzított tényekkel
indokolnak. Például a környezetükből kiragadott statisztikák bombasztikus
számaival.
Másrészt vigyázat: a 450g a "kilapított görbe" vagyis nem csúcs azaz egy
idealizált eset, beleértve az optimális (elméleti) gyűrődő zónát. A
valóságban ettől jelentős eltérések is adüdhatnak a pillanatnyi gyorsulás
tekintetében.
Az természetesen igaz, hogy a kisérletek olyan frontális ütközéseket
modelleznek, amelyek a valóságban alig-alig fordulnak elő  Azonban ha mégis
ezzel a sebességgel álló tárgynak ütközöl vajmi kevés a túlélési esélyed.
üdv, m.istvan
+ - re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  Az aranyokat figyelembe veve ennek a kerdesnek akkor van ertelme, ha
>  az adott uton 190km/h a megengedett sebesseg, es a legtobb kozlekedo
>  halad(na) is ennyivel.
Biztosan velem a baj, de ebből egy kukkot sem értek. Hogyan jön ide a 
190km/h???? Kamionnak 80 a megengedett, szgk-nak meg 130 autópályán.

 Üdv,  Triznyak
+ - re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

Ahoj!

>  4 (?) orankent ugyis meg kell allniuk fel (?) ora pihenore.
Ha időre szállítanak nagy távolságra, akkor többnyire 2 sofőr viszi a 
fuvart, csak a csere idejére állnak meg.

>  500km-t 80-nal egyhuzamban atvezetve 4 ora. 85-tel 3 ora 53 perc.
Mit értek félre?  Amennyire én tudom, 80-nal 4óra alatt 320km-t lehet 
megtenni. Így nálam 24perc a különbség, 500km-en.
Ez 1200km-en ~1óra, ha ez éppen a hétvégi kamion stopnál hiányzik a 
hazaéréshez, akkor dekkolhat egy parkolóban 2napot ahelyett hogy otthon 
lenne. Ha már csúsztatunk! :-/ Mert eddig az volt a baj, hogy a kamion 
feltart valakit 1-1,5percig, az mekkora tragédia, most meg a 7perc már 
semmit sem számít??
Egyébként arról van szó, hogy az egyik 75-tel megy a másik meg szeretne 
80-nal, miután az a megengedett. Miért lenne a kamionos más ember mint 
a 
személyautós?? Ő is pont úgy utál más után kullogni mint mindenki más. 
Ő 
is pont úgy érzi, hogy elveszik az életéből ezt az időt.

Üdv,  Triznyak
+ - RE: *** HIX AUTO *** #3629 (mind) VÁLASZ  Feladó: (cikkei)

A Brit DfT (Department for Transport) 2008 februári (80-as számú) jelentése 
alapján sebességtúllépés és agresszív vezetés miatt bekövetkező autó-autó 
ütközések 4.9%-a okozott súlyos sebesülést. Viszonyításképpen az alkohol 
miatt 
bekövetkező baleseteknél a gyalogosok 66.7%-a sérült meg súlyosan (az nem 
derül 
ki, hogy a gyalogos vagy az autós volt-e részeg).

Gandalf (Dublin)
Alfa Romeo 166 3l V6 Lusso

AGYKONTROLL ALLAT AUTO AZSIA BUDAPEST CODER DOSZ FELVIDEK FILM FILOZOFIA FORUM GURU HANG HIPHOP HIRDETES HIRMONDO HIXDVD HUDOM HUNGARY JATEK KEP KONYHA KONYV KORNYESZ KUKKER KULTURA LINUX MAGELLAN MAHAL MOBIL MOKA MOZAIK NARANCS NARANCS1 NY NYELV OTTHON OTTHONKA PARA RANDI REJTVENY SCM SPORT SZABAD SZALON TANC TIPP TUDOMANY UK UTAZAS UTLEVEL VITA WEBMESTER WINDOWS