1. |
biztonsagos sebesseg (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
2. |
re: Az a sok hulye szabaly... (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
3. |
re: Valasz: re: Az a sok hulye szabaly...*** HIX AUTO * (mind) |
34 sor |
(cikkei) |
4. |
re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind) |
9 sor |
(cikkei) |
5. |
re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind) |
22 sor |
(cikkei) |
6. |
RE: *** HIX AUTO *** #3629 (mind) |
10 sor |
(cikkei) |
|
+ - | biztonsagos sebesseg (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>>biztonsagos sebesseg tullepeset ertettem.
>Elég általános, de mindennému "biztonságost" beleértesz? A járdáról
>lelépo nyugdíjas biztonságától, a szembol balra nagyívben forduló
>biztonságáig?
Igen, legalabbis reszben. A kresz szerint ugy kell vezetni, hogy a
_varhato_ veszelyeket el lehessen kerulni. (A passziv vezetesi stilus
erre meg egy lapattal ratesz - mikor valamennyire a masik kozlekedo
hibajat is lehetseges kezelni es egy balesetet elkerulni.) Mindig van
egy sebesseghatar, ami mellett ennek a szabalynak illetve elvnek a
betartasa egyaltalan lehetseges. Ez a hatar nem eles, van egy
tartomany, amiben a betarthatosag valtozik a resztvevok kepessegei
szerint de e tartomany folott a szabaly betartasa nem lehetseges. Ez
a legfolso kritikus hatar alacsonyabb is lehet, mint az adott
utszakaszon ervenyes maximalis megengedett sebesseg. A jardarol
lelepo nyugdijas akkor fer ebbe bele, ha szabalyosan lep le a
jardarol, ugy, hogy meggyozodott rola, hogy varhato veszelyek nem
fenyegetik. Ha varatlanul teszi, akkor a kovetkezmenyek legalabb
reszben az o felelossege is lesznek.
Jozsi
|
+ - | re: Az a sok hulye szabaly... (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
M. Istvan irta:
>A lassulás még alacsonyabb sebességek esetén is cca 100g
>(s=1m, v=15m/s, lehet számolni ;-). A lassulás pedig az ütküzési sebesség
>négyzetével arányos. Tehát 100-110 körül frontális ütközéskor a kocsi
cca
>450g-vel lassul. Ha együtt lassulsz vele, meghalsz !
Mellekelned a szamitasaidat? 15m/s-rol 100g lassulassal 23 cm tavolsag
alatt
all meg, 30m/s-rol 450g lassulassal pedig 10cm alatt.
|
+ - | re: Valasz: re: Az a sok hulye szabaly...*** HIX AUTO * (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
>Pedig jo lenne. Kismillio tenyezotol fugg a "babu" lassulasa, meg aztan
a
>100-110 koruli frontalis utkozes azert nagyon ritka esemeny, amit fallal
>tudnak szimulalni, az vagy azt jelenti, hogy jon szembe ugyanugy vagy
>fekezese nelkul 100-110-zel valaki, vagy ugyanugy 100-110-re tud lassulni.
>Azert annyi eletoszton csak van az emberben, hogy a legvegen nyom egy
>satut, ha ezzel egyutt is meg 100-110 marad, akkor ott azert eleg durva
>sebessegrol van szo. Masreszt a nem frontalis utkozesnel sokkal kisebb
a
>lassulas erteke, harmadreszt eppen azert kuzdenek hosszu evek ota az
>autogyartok, hogy a tervezett gyurodozonaval ezt a csucsot kilapitsak,
>azaz ha az autonak van egy 450g-s csucsa, akkor a pilotara ennek csak
egy
>toredeke hat.
>Tehat nem mindegy, hogy a kiserletben mit utkoztettek mivel es mikor :)
>udv., Akos
Ha nem követted volna az előzményeket, csak azt próbáltam indokolni, hogy
az
öv hatásossága a sebesség növekedésével számottevően csökken. Másrészt
pedig
rosszallom, ha bármely jó cél érdekében hamis, vagy torzított tényekkel
indokolnak. Például a környezetükből kiragadott statisztikák bombasztikus
számaival.
Másrészt vigyázat: a 450g a "kilapított görbe" vagyis nem csúcs azaz egy
idealizált eset, beleértve az optimális (elméleti) gyűrődő zónát. A
valóságban ettől jelentős eltérések is adüdhatnak a pillanatnyi gyorsulás
tekintetében.
Az természetesen igaz, hogy a kisérletek olyan frontális ütközéseket
modelleznek, amelyek a valóságban alig-alig fordulnak elő Azonban ha mégis
ezzel a sebességgel álló tárgynak ütközöl vajmi kevés a túlélési esélyed.
üdv, m.istvan
|
+ - | re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> Az aranyokat figyelembe veve ennek a kerdesnek akkor van ertelme, ha
> az adott uton 190km/h a megengedett sebesseg, es a legtobb kozlekedo
> halad(na) is ennyivel.
Biztosan velem a baj, de ebből egy kukkot sem értek. Hogyan jön ide a
190km/h???? Kamionnak 80 a megengedett, szgk-nak meg 130 autópályán.
Üdv, Triznyak
|
+ - | re: re: Sebessegkulonbseg elozesnel (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
Ahoj!
> 4 (?) orankent ugyis meg kell allniuk fel (?) ora pihenore.
Ha időre szállítanak nagy távolságra, akkor többnyire 2 sofőr viszi a
fuvart, csak a csere idejére állnak meg.
> 500km-t 80-nal egyhuzamban atvezetve 4 ora. 85-tel 3 ora 53 perc.
Mit értek félre? Amennyire én tudom, 80-nal 4óra alatt 320km-t lehet
megtenni. Így nálam 24perc a különbség, 500km-en.
Ez 1200km-en ~1óra, ha ez éppen a hétvégi kamion stopnál hiányzik a
hazaéréshez, akkor dekkolhat egy parkolóban 2napot ahelyett hogy otthon
lenne. Ha már csúsztatunk! :-/ Mert eddig az volt a baj, hogy a kamion
feltart valakit 1-1,5percig, az mekkora tragédia, most meg a 7perc már
semmit sem számít??
Egyébként arról van szó, hogy az egyik 75-tel megy a másik meg szeretne
80-nal, miután az a megengedett. Miért lenne a kamionos más ember mint
a
személyautós?? Ő is pont úgy utál más után kullogni mint mindenki más.
Ő
is pont úgy érzi, hogy elveszik az életéből ezt az időt.
Üdv, Triznyak
|
+ - | RE: *** HIX AUTO *** #3629 (mind) |
VÁLASZ |
Feladó: (cikkei)
|
A Brit DfT (Department for Transport) 2008 februári (80-as számú) jelentése
alapján sebességtúllépés és agresszív vezetés miatt bekövetkező autó-autó
ütközések 4.9%-a okozott súlyos sebesülést. Viszonyításképpen az alkohol
miatt
bekövetkező baleseteknél a gyalogosok 66.7%-a sérült meg súlyosan (az nem
derül
ki, hogy a gyalogos vagy az autós volt-e részeg).
Gandalf (Dublin)
Alfa Romeo 166 3l V6 Lusso
|
|