Sziasztok!
Szerintem hasznos lenne, ha leirnatok, hogy egy esetleges koccanaskor
mit is kell csinalni, hogy ne erjen bennunket kar. Sohasem
karamboloztam, meg csak nem is koccantam semmivel/senkivel - pedig
kozel 18 eve vezetek - de valoszinuleg NAGYON atvagnanak a rutinos
kocsi-to:ro"k, ha erre kerulne sor. Szoval mit is kell kerdezni,
kitolte(t)ni, elkerni, megiratni a helyszinen, a rendortol (szukseg
eseten) milyen papirokat, intezkedest kell kerni, stb.
Van-e meg olyan kotelezettseg, hogy karlapot kell magunknal hordani?
Nekem valami ezereves, napszitta kiskartya van...
Annyit tudok, hogy szemelyi serules eseten mindig rendort kell hivni.
Elore is koszi:
Udv:
BBalazs
http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bbalazs.htm
|
Sziasztok!
Csak egy kis rovid uti beszamolo egy kis autozasrol.
Hivatalos uton a Sophia-Antipolis-i ipari parkban voltam, ez Nizza mellett
talalhato. Szerencsere a napfenyes Rivierean egyfolytaban omlott az eso, de
azert nem rossz hely ez :-)
Szoval ugyan repulovel mentem, de arrafele mindenki azt mondta, hogy
bereljunk kocsit, ami valoban nem volt rossz otlet. Igy sikerult szert tenni
egy felelmetes ereju 1,2-es Dawoo Kalosra (hiaba volt fullextras, az en
francia kocsihoz szokott hatso felem elegge tiltakozott es hat, motorerorol
sem lehetett beszelni), tehat termeszetes, hogy elso nap a megbeszelesek
utan Monacoba vezetett, az F1-es palyat azert meg kell nezni. Szep kanyargos
utak vezettek odafele, direkt nem a palyan mentunk, igy tudtunk nezelodni,
ekkor szerencsere nem esett az eso. Fenykepeszkedes Fangio es kocsijanak
szobra elott, es egy kis autozas a varosban.
Monaco hihetetlen este, minden szuper-tiszta, szuper fenyes, es szuper
gazdag (illetve nem, az ott lako "mezei" lakosok nem rinak ki a tomegbol.).
Mindenesetre en maradtam a a parkolohaznal, valahogy nem gondoltam, hogy
engednek beparkolni a nyuszikas "BOY" rendszamu Bentley kabrio melle a
kaszino bejaratanal.
Visszafele, ahogy kihajtottam a garazsbol, ket fekete Lambo Murcielago
kerult elem. A hianyzo loeroket helyes megvalszatott boxtaktikaval potoltam,
ugyanis en egyik, ok masik iranyba menve, egyszer csak mogottem tuntek fel.
Ami hazai viszonyok kozt szokatlan az viszont az volt, hogy bent ragadtak
mogottem, es bekesen kovettek a kitaposott belu Kalost a hegyi uton felfele.
Nem villogtak, nem dudaltak, s nem probaltak megelozni forgalomtol elzart
teruleten, meg buszsavon, pedig megthetttek volna. Persze aztan amint jott
egy par meteres szabad szakasz, valami gyonyoru motorhang kisereteben az
egyik eltuzott, a masik megvarta, amig gyorsan kihuzodtam az ott kezdodo
kapaszkodosavba, es os is eltunt, de megkszonte, hogy kimentem elole! Ezt
nevezem stilusnak.
Mult evben autoztam egy sort Eszak Franciaorszagban, iden megvolt del, es
mit mondjak, kellemesen csalodtam. Azt hittem valami dudalos-tolakodos
fejeltelnseg lesz, de inkabb tizszer Nizza, mint egyszer Budapest. Mindenki
udvarias, beengednek, nincs "a tetu Devuddal mit akarsz ide elem jonni"
mentalitas. Eleg figyelmesen vezetnek, persze szemfulesen es dinamikusan.
Meglepo modon a duda korantsem annyira nepszeru eszkoz, mint vartam, talan
ha parszor hallottam dudalokat.
Parkolni barhol kepesek, es kocctol-koccig modszerrel araszolnak be 5 centis
helyekre, gyakran feltartva a forgalmat akar percekre is. Ugyhogy, akinek
kedves a kocsijanak a lokharoto fenyezese (erdekes modott, ott nem volt
divat a szinrefujt lokharito, na miert?) az keressen foldalatti
parkolohazat. Amelyekbol boseggel van (mikor lesz Pesten akar tizedennyi?).
Minden jol ki van tablazva, raadasul az eltevedo turistakat a sok
korforgalom segiti, ahol meg lehet fordulni.
A dugokazert elofordulnak, ugyhogy ha nem nezelodni akarunk, akkor megeri a
par eurot az autopalya.
Asszem ide meg vissza kell meni szep idoben :-)
Szabolcs
|